XMRealitys företrädesemission är registrerad – omvandling av BTA till aktier

XMRealitys företrädesemission är registrerad – omvandling av BTA till aktier

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, DIREKT ELLER INDIREKT I ELLER TILL AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, STORBRITANNIEN, SYDAFRIKA, RYSSLAND, BELARUS, USA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN ÅTGÄRD HELT ELLER DELVIS ÄR FÖREMÅL FÖR LEGALA RESTRIKTIONER. DETTA PRESSMEDDELANDE UTGÖR INTE ETT ERBJUDANDE ATT FÖRVÄRVA VÄRDEPAPPER I XMREALITY AB. SE AVSNITTET ”VIKTIG INFORMATION” I SLUTET AV DETTA PRESSMEDDELANDE.

XMReality AB (publ) (”XMReality” eller ”Bolaget”) har genomfört en företrädesemission av aktier där teckningstiden avslutades den 20 augusti 2024 (”Företrädesemissionen”). Företrädesemissionen har idag, den 28 augusti 2024, registrerats hos Bolagsverket. Sista dag för handel med betalda tecknade aktier (”BTA”) är den 29 augusti 2024. Utsökningsdag är den 2 september 2024, varefter BTA omvandlas till aktier den 4 september 2024. Aktier beräknas distribueras till tecknares VP-konton/depåer den 4 september 2024.

Vidare har aktiekapitalminskningen registrerats hos Bolagsverket, som beslutades på extra bolagsstämma den 31 juli 2024. Efter registreringen av Företrädesemissionen samt aktiekapitalminskningen uppgår antalet aktier i Bolaget till 619 428 793 aktier och aktiekapitalet uppgår till 6 194 287,93 kronor. Kvotvärde uppgår därmed till 0,01 kronor per aktie.

Rådgivare
XMReality har anlitat Penser By Carnegie, Carnegie Investment Bank AB (publ) och Ramberg Advokater KB som finansiell respektive legal rådgivare i samband med Företrädesemissionen.