XMReality ändrar datum för handel i teckningsrätter samt handel i betald tecknad aktie

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, DIREKT ELLER INDIREKT I ELLER TILL AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, STORBRITANNIEN, SYDAFRIKA, RYSSLAND, BELARUS, USA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN ÅTGÄRD HELT ELLER DELVIS ÄR FÖREMÅL FÖR LEGALA RESTRIKTIONER. DETTA PRESSMEDDELANDE UTGÖR INTE ETT ERBJUDANDE ATT FÖRVÄRVA VÄRDEPAPPER I XMREALITY AB. SE AVSNITTET ”VIKTIG INFORMATION” I SLUTET AV DETTA PRESSMEDDELANDE.

Enligt tidigare kommunicerade pressmeddelanden samt i det prospekt som offentliggjorts i samband med XMReality AB (publ):s ("XMReality" eller "Bolaget") företrädesemssion av aktier (”Företrädesemissionen”) framgår att handel i teckningsrätter (”TR”) samt handel i betald tecknad aktie (”BTA”) i XMReality skulle inledas idag den 6 augusti 2024. På grund av ett administrativt förbiseende hos marknadsplatsen kommer handel i TR samt handel i BTA att inledas imorgon onsdag den 7 augusti. Nya justerade datum för handel i TR samt BTA framgår av nedan tabell.

7 augusti – 15 augusti 2024 Handel i teckningsrätter
6 augusti – 20 augusti 2024 Teckningsperiod
7 augusti – 29 augusti 2024 Handel i BTA

Rådgivare
XMReality har anlitat Penser By Carnegie, Carnegie Investment Bank AB (publ) och Ramberg Advokater KB som finansiell respektive legal rådgivare i samband med Företrädesemissionen.

XMRealitys Certified Adviser är Carnergie Investment Bank AB (publ).
Email: certifiedadviser@carnegie.se